Preporuka za vođenje uspešne karijere – Prof. dr Đuro Kutlača – Projektni menadžment

Preporuka za vođenje uspešne karijere – Prof. dr Đuro Kutlača – Projektni menadžment

27.11.2015.

Dr Đuro Kutlača je redovni profesor na Univerzitetu Metropolitan, kao i naučni savetnik u Institutu „Mihajlo Pupin“ u Beogradu. Ekspert je za primenu metoda operacionih istraživanja u upravljanju inovacijama i razvojem na nivou preduzeća, sektora, ekonomije. Ekspert za naučne, tehnološke i inovacione politike na nivou preduzeća, sektora, ekonomije.

  1. Koliko sigurnost pojedinca o tome čime bi voleo da se bavi u budućnosti utiče na razvoj karijere?

Živimo u vremenu i na prostorima koje najbolje opisuju dve reči: visoki rizik! Zato je teško govoriti o bilo kakvoj sigurnosti: porodica, posao, zdravlje, sve je izloženo rizicima na koje pojedinac teško može da utiče. Ali, ako ima prostora za naše delovanje da smanjimo rizik i ostvarimo svoje planove, onda je to svest o značaju znanja i obrazovanja. Svaki čovek treba da uradi ono što je do njega, a do nas je u najvećoj meri odluka i angažovanje na tome da steknemo što više znanja i veština. Nije to dovoljno da bi uspeli, ali jeste potrebno i neophodno – živimo u veku u kojem je znanje najveća vrednost. Pri tome, mnogo je manje prepreka da se do tog bogatstva stigne, nego u doba zlatne groznice. Odluka je na nama – ili ćemo učiti ili će život proći pored nas. Nije lako izabrati „pravi posao“, zato i izbor profesije predstavlja mudrost do koje treba stići. Spoznati samog sebe od antike se naglašava kao najviša mudrost; zato oni kojima karijeru čini posao od kojeg žive ali i za koji žive, mogu da kažu da imaju ispunjen i smislen život.

  1. Da li smatrate da je svest o celoživotnom učenju dovoljno prisutna među mladim ljudima?

Zavisi koje mlade ljude posmatrate: na našim prostorima sistem vrednosti je u velikoj meri izobličen. Otuda učenje i nema mesto koje zaslužuje, važnije je imati nego znati. Mladima je zabava ispred rada, kafići važniji od škola, dok su reality programi i estradne zvezde uzori, a ne profesori. U takvom okruženju teško je realizovati i redovno školovanje a praktično nemoguće izgraditi svest o celoživotnom učenju. To jeste siva, ali realna slika današnje omladine u Srbiji. Većina mladih u državama EU za svoj izbor biraju učenje i znanje. Time osiguravaju svoju budućnost i obezbeđuju prednost tih država nad nama. Nadam se da će mladi i kod nas postati svesni značaja znanja, a time i potrebe da se celog života usavršavamo i obogaćujemo svoje znanje, jer se time spremamo da promene koje tehnološki razvoj donosi sačekamo obrazovani i obučeni za nove poslove i izazove. Na žalost, nada nije strategija!

  1. Koje tri glavne veštine su neophodne da ih poseduje pojedinac kako bi ostvario uspeh?

Tri glavne veštine koje svaki pojedinac treba da poseduje, kako bi postigao uspeh u životu, jesu: kreativnost, marljivost, učenje.

  1. Šta predstavlja „Upravljanje projektima“?

Upravljanje projektima, kao predmet, predstavlja sticanje teorijskih i praktičnih znanja i veština. Ovo pak nije samo predmet koji se izučava, to predstavlja i učenje o samostalnom upravljanju života.