Trajanje studija: 1 godina
Broj ESPB: 60 ESPB
Zvanje: Master menadžer
Polje: Društveno humanističke nauke
Oblast: Menadžment i biznis
Kreirano prema potrebama savremene industrije i po uzoru na vodeće svetske univerzitete

Master program Digitalni biznis omogućava sticanje znanja neophodnih za primenu digitalnog biznisa i marketinga u eri digitalnog poslovanja i zadovoljava potrebe savremene indrustrije, te je interesantan diplomiranim menadžerima koji u toj oblasti žele da se usavrše i specijalizuju, ali i za one koji žele da se prekvalifikuju, prošire svoja znanja i podignu svoju karijeru na viši nivo.

OPIS PROGRAMA

Studijski program Master akademskih studija Digitalni biznis je jednogodišnji master akademski program, u obimu od 60 ESPB, namenjen obrazovanju i osposobljavanju studenata za stručni rad u oblasti digitalnog poslovanja, globalnih operacija, lanaca snabdevanja i digitalnog marketinga.

Studijski program MAS Digitalni biznis je namenjen studentima koji u svojoj budućoj profesionalnoj orijentaciji žele da se bave planiranjem, organizovanjem i vođenjem aktivnosti u domenu digitalnog preduzetništva, upravljanja operacijama i lancima snabdevanja i digitalnog marketinga, sa posebnim sklonostima i orijentacijom ka izgradnji sopstvenih istraživačkih kompetencija u ovoj oblasti.

 

Sem RB MAS DIGITALNI BIZNIS (60 ESPB),
Plan nastave u školskoj 2025/26.
ESPB
1 1 MG500 Modeli digitalnog biznisa 6
2 MG510 Upravljanje digitalnom transformacijom 6
3 Izborni blok 1: Izborni predmet 1 6
4 Izborni blok 1: Izborni predmet 2 6
5 Izborni blok 1: Izborni predmet 3 6
2 6 Izborni blok 2: Izborni predmet 4 6
7 MG591 Stručna praksa 3
8 MG594 Istraživanje sadržano u završnom radu 10
9 MG595 Izrada i odbrana završnog rada 5
10 MG580 Metodi istraživanja za digitalni biznis 6
Izborni predmeti
1 3,4,5 MG515 Inteligentna automatizacija 6
MG525 Upravljanje inovacijama i tehnologijama 6
MG530 Poslovna analitika 6
MK515 Strategija i upravljanje digitalnim marketingom 6
MK520 Kreiranje digitalnog brenda 6
MK525 Digitalne marketinške kampanje 6
2 6 MG535 Digitalno preduzetništvo 6
MG545 Strateški menadžment i liderstvo 6
NT500 Etika i privatnost podataka 6

CILJEVI STUDIJSKOG PROGRAMA

Cilj studijskog programa MAS Digitalni biznis je da obrazuje stručnjake koji poseduju potrebna teorijska i praktična znanja, veštine i kompetencije iz oblasti digitalnog poslovanja, upravljanja operacijama, digitalnog marketinga, strateškog menadžmenta i drugih srodnih oblasti neophodnih za uspešan budući rad. Program je usresređen na znanje i razvoj veština i na strateškom i na operativnom nivou u oblasti digitalne transformacije, digitalnog poslovanja, globalnih operacija, digitalnih lanaca snabdevanja, marketinških komunikacija, marketinga usluga, finansiranja preduzetništva i strateškog menadžmenta.

Master program Digitalni biznis se posebno bavi menadžerskim aspektima poslovanja u digitalnom marketingu i upravljanju operacijama i upućuje studenta na sticanje znanja koja pokazuju primenu teorijskih koncepata u određenim područjima primene.

Studijski program MAS Digitalni biznis je kreiran tako da obezbedi dublja znanja o ključnim aspektima digitalnog poslovanja, upravljanja operacijama i marketinga, u odnosu na znanja koje su studenti stekli na osnovnim akademskim studijama (OAS) iz oblasti digitalnog biznisa i marketinga ili inženjerskog i operacionog menadžmenta.

Ishodi učenja studijskog programa

Savlađivanjem studijskog programa master akademskih studija Digitalni biznis, student stiče sledeće sposobnosti:

Planiranje operacija u tradicionalnom i digitalnom poslovnom okruženju;
Razvoj digitalnih modela poslovanja;
Organizovanje i upravljanje funkcijom lanaca snabdevanja u organizaciji;
Organizovanje i upravljanje funkcijom marketinga u organizaciji;
Planiranje i vođenje kampanja i aktivnosti u domenu lanaca snabdevanja;
Planiranje i vođenje kampanja i aktivnosti u domenu upravljanja operacijama;
Vođenje i realizacija marketinških istraživanja, tj. Istraživanja tržišta;
Razvoj i tržišno pozicioniranje tradicionalnog i digitalnog brenda (robne marke);
Održavanje i razvoj dobrih poslovnih komunikacija i primena odgovarajućih tehnika pregovaranja i lobiranja;
Definisanje marketinške strategije organizacije;
Sposobnost za naučna istraživanja u oblasti lanaca snabdevanja, digitalne transformacije i digitalnog marketinga;
Sposobnost samostalnog učenja i profesionalnog usavršavanja.

NAJČEŠĆA RADNA MESTA

Marketing menadžer
Digitalni marketing menadžer
Analitičar i planer marketinga
Menadžer operacija
Strateški konsultant u oblasti marketinga i menadžmenta
Konsultant u oblasti digitalne transformacije
Menadžer prodaje
Rukovodilac marketing službe organizacije

Kratak opis svih predmeta

MG500 – Modeli digitalnog biznisa

Cilj kursa „Modeli digitalnog biznisa“ je da studenti steknu duboko razumevanje osnova i koncepata digitalnih biznis modela, uključujući različite B2C i B2B pristupe, inovacije i modeliranje poslovnih procesa. Kroz praktičnu nastavu, studenti će naučiti da primene teoretska znanja u rešavanju realnih izazova u digitalnom okruženju, razvijajući sposobnosti u upravljanju, automatizaciji i integraciji digitalnih poslovnih procesa. Kurs je dizajniran da podstiče studente na kreativno razmisljanje o različitim hibridnim i inovativnim pristupima u razvoju integralnih digitalnih biznis modela.

MG510 – Upravljanje digitalnom transformacijom

Cilj ovog kursa je da studentima pruži sveobuhvatno razumevanje procesa i principa digitalne transformacije, uključujući njen uticaj na organizacionu kulturu, poslovne modele i industrijske sektore. Studenti će naučiti kako da koriste savremene tehnologije za ubrzanje digitalne transformacije, izbeći zamke koje se javljaju tokom procesa i uspešno mere vrednost primene digitalne transformacije u različitim organizacionim kontekstima.

Izborni predmeti 1, 2 i 3

MG515 – Inteligentna automatizacija
Proces, ljudi i tehnologija su ključni stubovi u preduzeću. Automatizacija se proteže kroz ova tri stuba, zbog čega uticaj automatizacije se proteže na sve ove slojeve preduzeća. Automatizacija je, u svim industrijama, tako postala jedan od ključnih pokretača u modelima poslovanja. Cilj predmeta je da studente upozna sa tehnologijama i metodima koje se koriste u procesima inteligentne automatizacije, i da ih osposobi za uspešnu primenu inteligentne automatizacije.

MG525 – Upravljanje inovacijama i tehnologijama
Ovaj predmet studentima pruža duboko razumevanje osnova inovacija i njihovog odnosa sa savremenim tehnologijama. Studenti će steći sveobuhvatna znanja i sposobnosti za identifikaciju, kreiranje i implementaciju inovacija kroz korišćenje interdisciplinarnog pristupa. Cilj je da se studenti nauče kritičkom mišljenju i proceni inovativnih tehnika kroz analizu uspešnih slučajeva inovacije. Posebna pažnja posvećena je procesima istraživanja, razvoja i implementacije inovacija, sa ciljem motivisanja studenata da prepoznaju šanse za inovaciju, nadgledaju inovacione procese i vešto prenesu kreativne koncepte. Studenti kroz ovaj predmet treba da nauče da etički reaguju na inovacije i da se bolje pripreme za suočavanje sa poteškoćama koje predstavlja tehnološki napredak u dvadeset prvom veku.

MG530 – Poslovna analitika
Cilj predmeta „Poslovna analitika“ je da studentima pruži sveobuhvatno razumevanje koncepata, metoda i tehnika poslovne analitike, uključujući deskriptivnu, predikativnu i preskriptivnu analitiku. Predmet nastoji da osposobi studente za pripremu i analizu podataka, primenjivanje statističkih tehnika, kao i za korišćenje savremenih softverskih alata u poslovnoj analitičkoj praksi. Studenti će takođe steći znanja o etičkim aspektima poslovne analitike i etičkoj upotrebi podataka.

MK515 – Strategija i upravljanje digitalnim marketingom
Cilj predmeta „Strategija i upravljanje digitalnim marketingom“ je da studenti steknu sveobuhvatno razumevanje teorijskih i praktičnih aspekata digitalnog marketinga. Ovaj predmet ima za cilj da osposobi studente za kreiranje i primenu efikasnih digitalnih marketing strategija koje će povećati vidljivost i konkurentnost organizacija u digitalnom okruženju.

MK520 – Kreiranje digitalnog brenda
Cilj predmeta je da upozna studenta sa značajem digitalnog brenda u digitalnom poslovanju, kao i sa osnovnim principima kreiranja digitalnog brenda. Cilj predmeta je da podstiče kreativno i kritičko razmišljanje studenta u vezi definisanja strategije i planiranja nastupa digitalnog brenda. Predmet podstiče razvoj sposobnosti studenta da primeni principe digitalnog brendiranja u savremenom poslovanju, da razume i da kreira digitalne strategije koje će pomoći u pozicioniranju digitalnog brenda, odnosno organizaciji da ostvari svoje poslovne ciljeve.

MK525 – Digitalne marketinške kampanje
Cilj predmeta je da studenti steknu najnaprednija znanja i osposobe se za praktično planiranje, realizaciju i analizu efektivnih i efikasnih digitalnih marketinških kampanja. Izučavanje ovog predmeta, studentima će pružiti razumevanje metoda, resursa i pristupa koji se koriste u digitalnom marketingu. Studenti će imati kapacitet da organizuju, sprovode i procenjuju uspešne digitalne marketinške inicijative kroz mešavinu teorijskih tehnika i praktičnih aktivnosti. Da bi studenti mogli napredovati u današnjem digitalnom poslovnom okruženju, fokus će biti na razvoju kreativnosti, analitičkih sposobnosti i korišćenju digitalne platforme. Cilj predmeta je da se studenti osposobe da preuzmu aktivnu ulogu u razvoju i implementaciji strategija digitalnog marketinga koje zadovoljavaju potrebe tržišta koje se stalno menja.

Izborni predmet 4

MG535 – Digitalno preduzetništvo
Cilj kursa je da studentima pruži sveobuhvatno razumevanje koncepata i praksi digitalnog preduzetništva na master nivou, sa fokusom na napredne tehnike i strategije. Studenti će naučiti kako da identifikuju i iskoriste digitalne prilike, razviju i upravljaju digitalnim preduzećima, i primene inovativne pristupe u digitalnom poslovanju.

MG545 – Strateški menadžment i liderstvo
Cilj predmeta je sticanje relevantnih znanja i veština neophodnih za primenu modernih menadžerskih koncepata i metoda koje služe za formulisanje, vrednovanje i implementaciju poslovnih strategija, kao i sticanje teorijskih znanja i praktičnih veština neophodnih za uspostavljanje efektivnog procesa liderskog ponašanja što je od presudnog značaja za savremene organizacije koje se prilagođavaju promenama.

NT500 – Etika i privatnost podataka
Cilj predmeta „Etika i privatnost podataka“ na master akademskim studijama je da studenti steknu napredna znanja o etičkim i pravnim aspektima zaštite podataka i privatnosti u digitalnom okruženju. Studenti će razvijati kritičko razmišljanje i razumevanje etičkih dilema, pravnih okvira i bezbednosnih izazova vezanih za upravljanje i zaštitu podataka, kao i primenu ovih znanja u praksi.

MG591 Stručna praksa

– omogućiti studentima primenu teorijskih koncepta i principa digitalnog biznisa u stvarnim poslovnim scenarijima. Kroz rad u stvarnom okruženju, studenti će razviti praktične veštine i bolje razumeti kako se digitalne strategije mogu primeniti u poslovanju;
– pružiti priliku studentima da razviju konkretne stručne veštine neophodne za uspešno vođenje digitalnih poslovnih inicijativa, kao što su analitičke veštine, upravljanje podacima, digitalni marketing i slično;
– unaprediti sposobnost studenata da efikasno sarađuju u timskom okruženju, jer su digitalni projekti često multidisciplinarni, zahtevajući koordinaciju između različitih stručnjaka;
– upoznavanje studenata sa najnovijim trendovima u digitalnom biznisu kroz praksu;
– studenti bi trebalo da stvore kontakte sa stručnjacima u oblasti digitalnog biznisa, što će im omogućiti da izgrade svoju profesionalnu mrežu, dobiju uvid u realne izazove poslovanja i možda čak pronađu potencijalne poslovne prilike nakon završetka studija.

MG594 – Istraživanje sadržano u završnom radu
MG595 – Izrada i odbrana završnog rada

Cilj izrade i odbrane završnog rada (master rada) je da student pokaže da poseduje zadovoljavajuću sposobnost samostalne i kreativne primene stečenih teorijskih i praktičnih znanja tokom studiranja kao i znanja iz stručne literature. Završnim radom student dokazuje sposobnost originalnog i kreativnog rešavanja složenih problema.

MG580 – Metodi istraživanja za digitalni biznis

– Razumeti i primeniti osnovne metodologije istraživanja u kontekstu digitalnog biznisa.
– Razviti sposobnosti analize i interpretacije podataka sa fokusom na digitalne aspekte biznis okruženja.
– Usavršiti veštine planiranja i provođenja istraživanja za podršku strategijama digitalnog biznisa.
– Upoznati se sa najnovijim tehnološkim i metodološkim trendovima u oblasti istraživanja za digitalni biznis.

Knjiga predmeta

ISTAKNITE SE MEĐU KONKURENCIJOM I NAPRAVITE SLEDEĆI KORAK U VAŠOJ KARIJERI!

ONLINE PRIJAVA ZA UPIS >>

CENA ŠKOLARINA ZA DRŽAVLJANE R.SRBIJE I BIVŠIH SFRJ REPUBLIKA

STUDIJSKI PROGRAM ŠKOLARINA
FAKULTET INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA
Informacione tehnologije i sistemi 2.990 €
Inteligentni i napredni informacioni sistemi 2.990 €
FAKULTET ZA MENADŽMENT
Digitalni biznis 2.490 €
FAKULTET DIGITALNIH UMETNOSTI
Vizuelne komunikacije 3.690 €

*Školarinu je moguće plaćati u više mesečnih rata.

ZANIMA VAS VIŠE INFORMACIJA O OVOM PROGRAMU?

Kontakt

E-mail

upis@metropolitan.ac.rs
 

Telefon

011 20 30 885 // 018 551 000
 

Pitajte nas

    Ime *

    Prezime *

    E-mail *

    Postavite pitanje *