Master program Digitalni biznis omogućava sticanje znanja neophodnih za primenu digitalnog biznisa i marketinga u eri digitalnog poslovanja i zadovoljava potrebe savremene indrustrije, te je interesantan diplomiranim menadžerima koji u toj oblasti žele da se usavrše i specijalizuju, ali i za one koji žele da se prekvalifikuju, prošire svoja znanja i podignu svoju karijeru na viši nivo.
OPIS PROGRAMA
Studijski program Master akademskih studija Digitalni biznis je jednogodišnji master akademski program, u obimu od 60 ESPB, namenjen obrazovanju i osposobljavanju studenata za stručni rad u oblasti digitalnog poslovanja, globalnih operacija, lanaca snabdevanja i digitalnog marketinga.
Studijski program MAS Digitalni biznis je namenjen studentima koji u svojoj budućoj profesionalnoj orijentaciji žele da se bave planiranjem, organizovanjem i vođenjem aktivnosti u domenu digitalnog preduzetništva, upravljanja operacijama i lancima snabdevanja i digitalnog marketinga, sa posebnim sklonostima i orijentacijom ka izgradnji sopstvenih istraživačkih kompetencija u ovoj oblasti.
| Sem | RB | MAS DIGITALNI BIZNIS (60 ESPB), Plan nastave u školskoj 2025/26. |
ESPB |
|---|---|---|---|
| 1 | 1 | MG500 Modeli digitalnog biznisa | 6 |
| 2 | MG510 Upravljanje digitalnom transformacijom | 6 | |
| 3 | Izborni blok 1: Izborni predmet 1 | 6 | |
| 4 | Izborni blok 1: Izborni predmet 2 | 6 | |
| 5 | Izborni blok 1: Izborni predmet 3 | 6 | |
| 2 | 6 | Izborni blok 2: Izborni predmet 4 | 6 |
| 7 | MG591 Stručna praksa | 3 | |
| 8 | MG594 Istraživanje sadržano u završnom radu | 10 | |
| 9 | MG595 Izrada i odbrana završnog rada | 5 | |
| 10 | MG580 Metodi istraživanja za digitalni biznis | 6 | |
| Izborni predmeti | |||
| 1 | 3,4,5 | MG515 Inteligentna automatizacija | 6 |
| MG525 Upravljanje inovacijama i tehnologijama | 6 | ||
| MG530 Poslovna analitika | 6 | ||
| MK515 Strategija i upravljanje digitalnim marketingom | 6 | ||
| MK520 Kreiranje digitalnog brenda | 6 | ||
| MK525 Digitalne marketinške kampanje | 6 | ||
| 2 | 6 | MG535 Digitalno preduzetništvo | 6 |
| MG545 Strateški menadžment i liderstvo | 6 | ||
| NT500 Etika i privatnost podataka | 6 | ||
CILJEVI STUDIJSKOG PROGRAMA
Cilj studijskog programa MAS Digitalni biznis je da obrazuje stručnjake koji poseduju potrebna teorijska i praktična znanja, veštine i kompetencije iz oblasti digitalnog poslovanja, upravljanja operacijama, digitalnog marketinga, strateškog menadžmenta i drugih srodnih oblasti neophodnih za uspešan budući rad. Program je usresređen na znanje i razvoj veština i na strateškom i na operativnom nivou u oblasti digitalne transformacije, digitalnog poslovanja, globalnih operacija, digitalnih lanaca snabdevanja, marketinških komunikacija, marketinga usluga, finansiranja preduzetništva i strateškog menadžmenta.
Master program Digitalni biznis se posebno bavi menadžerskim aspektima poslovanja u digitalnom marketingu i upravljanju operacijama i upućuje studenta na sticanje znanja koja pokazuju primenu teorijskih koncepata u određenim područjima primene.
Studijski program MAS Digitalni biznis je kreiran tako da obezbedi dublja znanja o ključnim aspektima digitalnog poslovanja, upravljanja operacijama i marketinga, u odnosu na znanja koje su studenti stekli na osnovnim akademskim studijama (OAS) iz oblasti digitalnog biznisa i marketinga ili inženjerskog i operacionog menadžmenta.
Ishodi učenja studijskog programa
Savlađivanjem studijskog programa master akademskih studija Digitalni biznis, student stiče sledeće sposobnosti:
NAJČEŠĆA RADNA MESTA
Kratak opis svih predmeta
MG500 – Modeli digitalnog biznisa
Cilj kursa „Modeli digitalnog biznisa“ je da studenti steknu duboko razumevanje osnova i koncepata digitalnih biznis modela, uključujući različite B2C i B2B pristupe, inovacije i modeliranje poslovnih procesa. Kroz praktičnu nastavu, studenti će naučiti da primene teoretska znanja u rešavanju realnih izazova u digitalnom okruženju, razvijajući sposobnosti u upravljanju, automatizaciji i integraciji digitalnih poslovnih procesa. Kurs je dizajniran da podstiče studente na kreativno razmisljanje o različitim hibridnim i inovativnim pristupima u razvoju integralnih digitalnih biznis modela.
MG510 – Upravljanje digitalnom transformacijom
Cilj ovog kursa je da studentima pruži sveobuhvatno razumevanje procesa i principa digitalne transformacije, uključujući njen uticaj na organizacionu kulturu, poslovne modele i industrijske sektore. Studenti će naučiti kako da koriste savremene tehnologije za ubrzanje digitalne transformacije, izbeći zamke koje se javljaju tokom procesa i uspešno mere vrednost primene digitalne transformacije u različitim organizacionim kontekstima.
Izborni predmeti 1, 2 i 3
MG515 – Inteligentna automatizacija
Proces, ljudi i tehnologija su ključni stubovi u preduzeću. Automatizacija se proteže kroz ova tri stuba, zbog čega uticaj automatizacije se proteže na sve ove slojeve preduzeća. Automatizacija je, u svim industrijama, tako postala jedan od ključnih pokretača u modelima poslovanja. Cilj predmeta je da studente upozna sa tehnologijama i metodima koje se koriste u procesima inteligentne automatizacije, i da ih osposobi za uspešnu primenu inteligentne automatizacije.
MG525 – Upravljanje inovacijama i tehnologijama
Ovaj predmet studentima pruža duboko razumevanje osnova inovacija i njihovog odnosa sa savremenim tehnologijama. Studenti će steći sveobuhvatna znanja i sposobnosti za identifikaciju, kreiranje i implementaciju inovacija kroz korišćenje interdisciplinarnog pristupa. Cilj je da se studenti nauče kritičkom mišljenju i proceni inovativnih tehnika kroz analizu uspešnih slučajeva inovacije. Posebna pažnja posvećena je procesima istraživanja, razvoja i implementacije inovacija, sa ciljem motivisanja studenata da prepoznaju šanse za inovaciju, nadgledaju inovacione procese i vešto prenesu kreativne koncepte. Studenti kroz ovaj predmet treba da nauče da etički reaguju na inovacije i da se bolje pripreme za suočavanje sa poteškoćama koje predstavlja tehnološki napredak u dvadeset prvom veku.
MG530 – Poslovna analitika
Cilj predmeta „Poslovna analitika“ je da studentima pruži sveobuhvatno razumevanje koncepata, metoda i tehnika poslovne analitike, uključujući deskriptivnu, predikativnu i preskriptivnu analitiku. Predmet nastoji da osposobi studente za pripremu i analizu podataka, primenjivanje statističkih tehnika, kao i za korišćenje savremenih softverskih alata u poslovnoj analitičkoj praksi. Studenti će takođe steći znanja o etičkim aspektima poslovne analitike i etičkoj upotrebi podataka.
MK515 – Strategija i upravljanje digitalnim marketingom
Cilj predmeta „Strategija i upravljanje digitalnim marketingom“ je da studenti steknu sveobuhvatno razumevanje teorijskih i praktičnih aspekata digitalnog marketinga. Ovaj predmet ima za cilj da osposobi studente za kreiranje i primenu efikasnih digitalnih marketing strategija koje će povećati vidljivost i konkurentnost organizacija u digitalnom okruženju.
MK520 – Kreiranje digitalnog brenda
Cilj predmeta je da upozna studenta sa značajem digitalnog brenda u digitalnom poslovanju, kao i sa osnovnim principima kreiranja digitalnog brenda. Cilj predmeta je da podstiče kreativno i kritičko razmišljanje studenta u vezi definisanja strategije i planiranja nastupa digitalnog brenda. Predmet podstiče razvoj sposobnosti studenta da primeni principe digitalnog brendiranja u savremenom poslovanju, da razume i da kreira digitalne strategije koje će pomoći u pozicioniranju digitalnog brenda, odnosno organizaciji da ostvari svoje poslovne ciljeve.
MK525 – Digitalne marketinške kampanje
Cilj predmeta je da studenti steknu najnaprednija znanja i osposobe se za praktično planiranje, realizaciju i analizu efektivnih i efikasnih digitalnih marketinških kampanja. Izučavanje ovog predmeta, studentima će pružiti razumevanje metoda, resursa i pristupa koji se koriste u digitalnom marketingu. Studenti će imati kapacitet da organizuju, sprovode i procenjuju uspešne digitalne marketinške inicijative kroz mešavinu teorijskih tehnika i praktičnih aktivnosti. Da bi studenti mogli napredovati u današnjem digitalnom poslovnom okruženju, fokus će biti na razvoju kreativnosti, analitičkih sposobnosti i korišćenju digitalne platforme. Cilj predmeta je da se studenti osposobe da preuzmu aktivnu ulogu u razvoju i implementaciji strategija digitalnog marketinga koje zadovoljavaju potrebe tržišta koje se stalno menja.
Izborni predmet 4
MG535 – Digitalno preduzetništvo
Cilj kursa je da studentima pruži sveobuhvatno razumevanje koncepata i praksi digitalnog preduzetništva na master nivou, sa fokusom na napredne tehnike i strategije. Studenti će naučiti kako da identifikuju i iskoriste digitalne prilike, razviju i upravljaju digitalnim preduzećima, i primene inovativne pristupe u digitalnom poslovanju.
MG545 – Strateški menadžment i liderstvo
Cilj predmeta je sticanje relevantnih znanja i veština neophodnih za primenu modernih menadžerskih koncepata i metoda koje služe za formulisanje, vrednovanje i implementaciju poslovnih strategija, kao i sticanje teorijskih znanja i praktičnih veština neophodnih za uspostavljanje efektivnog procesa liderskog ponašanja što je od presudnog značaja za savremene organizacije koje se prilagođavaju promenama.
NT500 – Etika i privatnost podataka
Cilj predmeta „Etika i privatnost podataka“ na master akademskim studijama je da studenti steknu napredna znanja o etičkim i pravnim aspektima zaštite podataka i privatnosti u digitalnom okruženju. Studenti će razvijati kritičko razmišljanje i razumevanje etičkih dilema, pravnih okvira i bezbednosnih izazova vezanih za upravljanje i zaštitu podataka, kao i primenu ovih znanja u praksi.
MG591 Stručna praksa
– omogućiti studentima primenu teorijskih koncepta i principa digitalnog biznisa u stvarnim poslovnim scenarijima. Kroz rad u stvarnom okruženju, studenti će razviti praktične veštine i bolje razumeti kako se digitalne strategije mogu primeniti u poslovanju;
– pružiti priliku studentima da razviju konkretne stručne veštine neophodne za uspešno vođenje digitalnih poslovnih inicijativa, kao što su analitičke veštine, upravljanje podacima, digitalni marketing i slično;
– unaprediti sposobnost studenata da efikasno sarađuju u timskom okruženju, jer su digitalni projekti često multidisciplinarni, zahtevajući koordinaciju između različitih stručnjaka;
– upoznavanje studenata sa najnovijim trendovima u digitalnom biznisu kroz praksu;
– studenti bi trebalo da stvore kontakte sa stručnjacima u oblasti digitalnog biznisa, što će im omogućiti da izgrade svoju profesionalnu mrežu, dobiju uvid u realne izazove poslovanja i možda čak pronađu potencijalne poslovne prilike nakon završetka studija.
MG594 – Istraživanje sadržano u završnom radu
MG595 – Izrada i odbrana završnog rada
Cilj izrade i odbrane završnog rada (master rada) je da student pokaže da poseduje zadovoljavajuću sposobnost samostalne i kreativne primene stečenih teorijskih i praktičnih znanja tokom studiranja kao i znanja iz stručne literature. Završnim radom student dokazuje sposobnost originalnog i kreativnog rešavanja složenih problema.
MG580 – Metodi istraživanja za digitalni biznis
– Razumeti i primeniti osnovne metodologije istraživanja u kontekstu digitalnog biznisa.
– Razviti sposobnosti analize i interpretacije podataka sa fokusom na digitalne aspekte biznis okruženja.
– Usavršiti veštine planiranja i provođenja istraživanja za podršku strategijama digitalnog biznisa.
– Upoznati se sa najnovijim tehnološkim i metodološkim trendovima u oblasti istraživanja za digitalni biznis.
ISTAKNITE SE MEĐU KONKURENCIJOM I NAPRAVITE SLEDEĆI KORAK U VAŠOJ KARIJERI!
CENA ŠKOLARINA ZA DRŽAVLJANE R.SRBIJE I BIVŠIH SFRJ REPUBLIKA
| STUDIJSKI PROGRAM | ŠKOLARINA | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| FAKULTET INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA | ||||||
| Informacione tehnologije i sistemi | 2.990 € | |||||
| Inteligentni i napredni informacioni sistemi | 2.990 € | |||||
| FAKULTET ZA MENADŽMENT | ||||||
| Digitalni biznis | 2.490 € | |||||
| FAKULTET DIGITALNIH UMETNOSTI | ||||||
| Vizuelne komunikacije | 3.690 € | |||||
*Školarinu je moguće plaćati u više mesečnih rata.