„IT projekat godine“ i finale na Univerzitetu Metropolitan u Beogradu

„IT projekat godine“ i finale na Univerzitetu Metropolitan u Beogradu

23.05.2017.

Finale takmičenja za „IT projekat“ godine, održan je na Univerzitetu Metropolita u Beogradu, u subotu 20. maja 2017. godine. Rektor Univerziteta Metropolitan, profesor dr Dragan Domazet je uputio reč dobrodošlice svim takmičarima i poželeo im puno sreće prilikom prezentovanja projekata, na kojima su timovi (srednjoškolci) vredno radili tri meseca, uz pomoć svojih profesora, kao i profesora i studenata sa Univerziteta Metropolitan.

 

Nakon prezentovanja projekata svih finalista, stručna komisija Univerziteta Metropolitan koju su činili profesori Fakulteta informacionih tehnologija prof. dr Slobodan Jovanović, doc. dr Vladimir Milićević i doc. dr Igor Franc, imali su težak zadatak. Jednoglasnom odlukom svih članova komisije, pobedu je odneo tim iz srednje Elektrotehničke škole „Rade Končar“ iz Beograda.

 

Pobednički tim su činili učenici četvrte godine – Sara Nikolić, Stefan Burscher, Vuk Stojnić, Andreja Potić i Filip Perović sa profesorkom Danijelom Timčić. Aplikacija koju su napravili zove se „Asthma tracker“ i ima za cilj da pomogne svim ljudima obolelim od astme, tako što će na osnovu prikupljenih podataka korisnici biti upozoreni kada su velike šanse da dobiju napad i evetualne savete kako da spreče isti. Ukoliko je obolelo dete, njegovi roditelji imaju uvid u istu aplikaciju. Svi prikupljeni podaci o prijavljenim napadima mogu biti dostupni lekarima i istraživačima. 

 

Drugoplasirana ekipa je tim iz srednje Elektrotehničke škole „Nikola Tesla“ iz Pančeva, a članovi tima SVAM su bili učenici trećeg razreda – Andreja Opačić, Stevan Stanišić, Miloš Stanišić i Nikola Kralj sa profesorkom Nadom Stojićević. Njihov projekat pod nazivom „Potraga u muzeju” je igra koja na zanimljiv način vodi korisnika kroz istraživanje stalne postavke Muzeja u Pančevu. Uz pomoć vodiča, posetilac se upoznaje sa raznim eksponatima rešavajući zagonetke, otkrivajući deo po deo izložbe. U toku obilaska posetilac takođe i uči o navikama i životu naših predaka na zanimljiv i interesantan način. Igra je namenjena učenicima osnovnih škola, a ideja je da se učenici uz pomoć nje upoznaju sa kulturnim blagom na jedan potpuno nov način.

 

Učenici prvoplasiranog tima su osvojili stipedniju za sve četiri godine osnovnih akademskih studija, dok su učenici drugoplasirane ekipe osvojili vaučere od 1000€ za studije na Faklutetu informacionih tehnologija, Univerziteta Metropolitan.

 

Cilj takmičenja „IT projekat godine“ je da pripremi buduće studente informatike za uspešno studiranje, da im  omogući da ovladaju veštinama i znanjima projektnog i timskog razvoja IT aplikacija, kao i da im pomogne u razumevanju razlike između užih disciplina računarstva, kao što su: Informacione tehnologije, Softversko inženjerstvo, Informacioni sistemi Računarske nauke.

 

Atmosferu, utiske i više detalja kako je proteklo samo polufinale takmičenja pogledajte u nastavku