Društvo Srbije za odnose s javnošću je i ove godine organizovalo stručnu tribinu sa uvek aktuelnim temama, a ovaj put o komunikaciji za vreme pandemije COVID-19 na primeru sportske industrije – Da li će sport dobiti ovu utakmicu? Komunikacija u okviru sportske industrije u doba pandemije, a u okviru koje je učestvovao i profesor Fakulteta za menadžment Univerziteta Metropolitan, dr Igor Radošević.

 

Pored profesora FAM-a, učesnici diskusije su bili  Miloš Krivokapić, sportski novinar RTS-a i Marko Marković, marketing menadžer kompanije Under Armour – Balkans, dok je tribinu vodila kao moderator, Jelena Subotić-Krivokapić, članica Upravnog odbora DSOJ-a.

 

Doc. dr Igor Radošević, sa Fakulteta za mendžment Univerziteta Metropolitan je u okviru tribine istakao kao osnovni uslov organizacije bilo kog sportskog takmičenja – bezbednost, dok je pandemija sa tog aspekta izazvala veliki problem. Pažnja svih organizatora sportskih takmičenja je bila usmerena ka Olimpijskim igrama u Tokiju kao najvećem sistemu organizacije, jer je otkazivanje Olimpijskih igara bio pokazatelj za otkazivanje svih ostalih sportskih takmičenja. Sa aspekta menadžmenta kada nema takmičenja, nema novca od prodaje TV prava, zatim nema novca od sponzora, nema novca od prodaje karata, nema novca od merčendajzinga što klubove dovodi u velike finansijske probleme jer nisu više profitabilni i nemaju odakle da isplate plate velikom broju zaposlenih.

 

Profesor Radošević je u okviru online tribine dodao: „U Beogradu su otkazane Evropske univerzitetske igre, Beograd je bio domaćin, očekivalo se 3500 hiljade sportista iz cele Evrope koji bi se takmičili u 25 sportova. Sa aspekta Srbije to je najmasovnije takmičenje posle Svetskih univerzitetskih igara koje su bile 2009. godine, gde je učestvovalo 8.122 učesnika iz 122 zemlje, te bi ovo bilo drugo najmasovnije takmičenje koje je Srbija ikad organizovala“.

 

Kada je u pitanju komunikacija, najbitnije je prilagođavanje. „Tradicionalni marketing na neki način izumire, digitalni marketing je uveliko zauzeo njegovo mesto. Posle COVID-a poslovanje nikada neće biti isto, jer su kompanije bile primorane da način svog poslovaja podignu na jedan viši nivo kako bi opstale na tržištu. Brzina prilagođavanja tržištu odlučuje koja će kompanija da se nametne kao lider, koja će da stagnira, a koja će da propadne. Digitalni marketing predstavlja budućnost svake kompanije, ljudi će sve manje da idu u tržne centre, a sve više da kupuju online.  S tog aspekta, sponzorima se više isplati da se reklamiraju preko nekih vrhunskih sportista koji imaju veliki broj pratilaca na društvenim mrežama“ – naveo je profesor Radošević.

 

Za kraj profesor FAM-a Igor Radošević je istakao – Komunikacija će u budućnosti biti najbitnija za uspešno funkcionisanje svake kompanije, a nažalost deo ljudi koji se danas bave komunikacijama su učili na fakultetima tradicionalne vrste komunikacija, koje su danas prevaziđene. Na primer, na Univerzitetu Metropolitan gde sam zaposlen, se kroz menadžment program dosta pažnje posvećuje digitalnom marketingu kao sredstvu komunikacije sa potrošačima, sa medijima, sa zaposlenima. Prate se svetski trendovi, odavno su uvedeni predmeti koji će studentima sutra olakšati snalaženje u karijerama kao što su: Uvod u digitalni biznis, Digitalni marketing, Integrisane marketinške komunikacije, Marketing istraživanja, Oglašavanje, Ponašanje potrošača, Principe prodaje, Brend menadžment, Marketing menadžment. Kompanije će ubuduće, zahvaljujući komunikaciji sa potrošačima uz pomoć digitalnog marketinga, zapravo prodavati mnogo više preko online-a nego u radnjama, pa će samim tim i uštedeti na troškovima.

 

Ukoliko ste propustili How2PR na temu komunikacije u sportskoj industriji u doba pademije snimak možete pogledati na zvaničnom YouTube kanalu DSOJ-a: https://www.youtube.com/watch?v=uClsRz-oRl4&feature=youtu.be.