Ideja učenika iz Zaječara o jedinstvenoj hologramskoj kutiji koja na zabavan način prikazuje mladima različite kulturne sadržaje, osvojila je prvo mesto na regionalnom takmičenju srednjoškolaca istočne Srbije u preduzetničkim veštinama – Poslovni izazov održanom online.

 

Još jedno takmičenje je okupilo učenike srednjih škola iz Boljevca, Knjaževca, Majdanpeka, Sokobanje i Zaječara. Timovi su imali zadatak da osmisle proizvod ili uslugu koji će učiniti da se mladi više uključe u kulturna dešavanja u svojim gradovima. Uz pomoć poslovnih mentora kreirali su biznis planove i video prezentacije za svoje ideje koje su drugog dana takmičenja predstavili članovima žirija, od kojih je jedan bio i profesor sa Fakulteta za menadžment Univerziteta Metropolitan, dr Vladimir Škorić.

 

Pobedu je odneo tim učenika Tehničke škole u Zaječaru – Minčić Aleksa, Stojković Anja, Stefanović Sofija, Stešić Nikola i Balabanović Dimitrije. Naša ideja je da spojimo dve nemoguće stvari za mlade u današnje vreme, zabavu i učenje, i to kroz digitalizaciju kulturno-umetničkih sadržaja, objašnjavaju pobednici takmičenja istočne Srbije.

 

Drugo mesto osvojio je tim Learn&Earn iz Gimnazije u Knjaževcu, dok je treće mesto pripalo timu Kulturica koga su činili učenici Gimnazije Mile Arsenijević Bandera u Majdanpeku i kome je mentor bila Andrea Vukomanov, marketing menadžer Univerziteta Metropolitan.

 

Članovi tri prvoplasirana tima obezbedili su sebi mesto u Nacionalnom finalu koje će biti održano u februaru u Beogradu, a pobednici na nacionalnom nivou će učestvovati na Poslovnom izazovu zapadnog Balkana zajedno sa vršnjacima iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.

 

Takođe, u okviru održanog takmičenja za istočnu Srbiju, srednjoškolci su imali podršku i sledećih mentora Univerziteta Metropolitan, pored Marketing menadžera Andree Vukomanov, bili su prisutni: Ivana Petrović, marketing menadžer Centra UM-a iz Niša i stipendisti Fakulteta za menadžment – Sara Boroćić i Luka Tešić.

 

Takmičenje – Poslovni izazov je pokrenuto pre dvanaest godina sa namerom da podstakne srednjoškolce da upotrebe svoje veštine na inovativan način kako bi unapredili svoj preduzetnički duh i povećali svoje mogućnosti za zapošljavanje. U toku svake školske godine na šest regionalnih Poslovnih izazova učestvuje više od 600 učenika iz 90 opština u Srbiji, u kojima se sprovode obrazovni programi Dostignuća mladih iz oblasti preduzetništva i finansijske pismenosti.

 

„Cilj ovog takmičenja je da se učenicima pruži intenzivno iskustvo koje im omogućava da iskoriste svoje potencijale, nauče kako se radi u timu i razvijaju svoje prezentacijske veštine dok istovremeno sastavljaju realan biznis plan“, izjavio je Darko Radičanin iz organizacije Dostignuća mladih u Srbiji.

 

Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji uz finansijsku podršku Ministarstva omladine i sporta, UniCredit banke, Američke agencije za međunarodni razvoj USAID, kompanije Oracle i Univerziteta Metropolitan.