Na Univerzitetu Metropolitan u Beogradu je održan hakaton – Girls Can Code, jedinstveni ženski hakaton koji organizuje Met Lab studentska organizacija, sada već 3. put u cilju obeležavanja Svetskog dana žena u informaciono-komunikacionim tehnologijama.

 

Tema ovogodišnjeg hakatona je bila „Edukacija – osmisliti savremenu metodu učenja “ i takmičarke nisu bile ograničene sa korišćenjem tehnologije ili u realizaciji samih ideja, kako bi mogle na što bolji način da iskažu svoju kreativnost. Svaki tim je imao podršku mentora – studenata i asistenata sa Fakulteta informacionih tehnologija: Lazara Mrkele, Lazara Milosavljevića i Igora Saba, koji su im pomogli da svoje ideje uobliče i predstave na najbolji mogući način. U žiriju su se našli Martin Kocjan iz kompanije TomTom, Miša Lazović iz kompanije Deploy i dekanka Fakulteta digitalnih umetnosti, profesorka dr Katarina Kaplarski.

 

Pobednički tim „L-Earners“ činile su studentkinje Univerziteta Metropolitan: Petra Ćirić, studentkinja Grafičkog dizajna (UM Niš), Ljubica Cvetković, studentkinja Inženjerskog i operacionog menadžmenta (UM Beograd) i Anđela Brajković, studentkinja Softverskog inženjerstva (UM Beograd). Ideja koja je osvojila prvo mesto je aplikacija „L-Earn“ koja ceni korisnikovu želju za ličnim razvojem i obrazovanjem, omogućujući mu lako sticanje znanja kroz teorijske i praktične zadatke na interaktivnoj platformi, ali i pružajući mu mogućnost zarade rešavanjem stvarnih problema koje daju kompanije i pojedinci. „L-Earn-earn by learning“, predstavlja spoj platformi poput Udamy-a (online akademija) i UpWork-a (freelance sajtova), gde kombinovanjem mogućnosti usvajanja novih znanja i dobijanjem prakse i poslova, korisnici mogu da zarade u procesu učenja.

 

Drugo mesto su osvojile Milica Vlajković i Tijana Aleksić, koje su napravile program za učenje sviranja instrumenata (violine, klavira itd.), kao i pevanja, dok je treće mesto osvojila Kristina Nikolić, čija je koleginica u toku noći bila prinuđena da napusti takmičenje, ali Kristina je sama nastavila sa realizacijom ideje što je bilo izuzetno hrabro sa njene strane. Ideja trećeplasirane je bila da se podigne svest o tome na koji način uništavamo našu planetu i to pomoću aplikacije koja će uticati na psihu čoveka, pokazujući mu rezultate njegovog delovanja u zagađivanju planete.

 

Nagrade za prvo mesto su bile:  2 noćenja u MujenLux hotelu na Kopaoniku, vaučeri od po 50 za putovanje koje organizuje agencija Go2Travelling i popust od 200 za Master studije na Univerzitetu Metropolitan. Nagrade za drugo mesto su bile bežične slušalice, jedna partija u Detektivima escape room-u, dok je nagrad za treće mesto bila popust od 40 za osnovnu padobransku obuku, bežične slušalice i specijalnu, dodatnu nagradu vaučer od 50 agencije Go2Travelling.

 

Takmičarkama je kroz celo 24h takmičenje bio obezbeđen fun room, gde su mogle da svakog trenutka dođu i opuste se uz stoni tenis i društvene igre, kao i sponzore hrane i pića za Girls Can Code hakaton: Big Pizza, pekara Domaće kiflice, Aqua Viva, Guarana, Sweet, Chipsy i Tube.

 

Glavni sponzori ovog ženskog hakatona su bili Univerzitet Metropolitan, Deploy i TomTom, dok su sponzori nagrada bili: hotel MujEn Lux, Detektivi escape room, Go2Travelling i Skydive Fenix. Medijski sponzori koji su podržali takmičenje Girls Can Code su: HelloWorld, Dan u Beogradu, RTV Studentski grad, Digitalizuj.Me, Sarajevo Qa Crew i organizacija Fonis.