11. MET FASHION DAY: Poglavlje XI
Modni dan u znaku budućnosti i komunikacija

Jedanaesto izdanje Met Fashion Day manifestacije Univerziteta Metropolitan u Beogradu donosi nove izazove, nove ideje i nove poglede na modu kao društveni i komunikacioni fenomen.
 
Manifestaciju, koju je osmislila profesorka dr Milica Slijepčević, krasi interdisciplinarni pristup i inovativna edukativno-kreativna platforma koja okuplja studente, umetnike, dizajnere, marketare i sve one koji modu vide kao prostor izraza, otpora i transformacije.
 
Ove godine, Met Fashion Day 2025 uključuje dva značajna konkursa:
PRIJAVI SE >>
FASHION FORWARD MARKETING #FFM: Poglavlje I

Najbolje modne kampanje u fokusu


Potpuno novi konkurs, autorski koncept prof. dr Milice Slijepčević, posvećen je promociji i tržišnom pozicioniranju modnih brendova. U fokusu su već realizovane kampanje koje su obeležile 2024. godinu.

Cilj konkursa je da se istaknu inovativne digitalne strategije, storytelling pristupi i viralni efekti koji su oblikovali savremeni modni pejzaž.

Ko može da učestvuje?

• Modne kuće i brendovi iz Srbije i regiona
• Kreativni i marketinški timovi
• PR i komunikacione agencije specijalizovane za modu

Potrebna dokumentacija:

1. Opis kampanje (do 3000 karaktera)
2. Vizuelni materijal: video, vizuali, print screen-ovi, dokumentacija
3. Kratka biografija tima
4. Rezultati kampanje (doseg, angažovanje, efekti)

Kriterijumi ocenjivanja:

• Inovativnost i kreativnost
• Relevancija i strateški pristup
• Estetika i kvalitet komunikacije
• Digitalna integracija
• Odjek kampanje u javnosti

Stručni žiri
3 člana sa Univerziteta Metropolitan + 3 eksperta iz regiona (Slovenija, Hrvatska, Severna Makedonija)
Važni datumi
30. septembarRok za prijavu i prvi krug žiriranja
30. oktobardrugi krug žiriranja
28. novembarsaopštavanje pobednika i revija
Rok za prijavu: 30. septembar 2025.
PAST2FUTURE FASHION: Poglavlje II

Avangarda 2025 – Moda kao uzbuna


Pod autorskim vođstvom profesorke Lidije Jovanović, konkurs Past2Future Fashion se drugi put realizuje kao deo Met Fashion Day manifestacije. Fokus je na modi kao avangardnom mediju – prostoru za društveni dijalog, eksperiment i narativnu subverziju.
 
Tema konkursa 2025: MODA KAO UZBUNA
Rekonstrukcija forme, tela i značenja u avangardnom ključu
 
Konkurs poziva mlade dizajnere da istraže:

• Dekonstrukciju funkcije odeće
• Tipografiju i tekst kao deo dizajna
• Fragmentarnost, modularnost i tela u pokretu
• Mehanizaciju, grešku, nefunkcionalnost kao estetske alate
• Digitalni Bauhaus i post-internetske avangarde
• Modu kao vidljivost marginalizovanih identiteta

1

Faza 1:

• Autorski manifest (do 3000 karaktera)
• Moodboard
• Kolekcija od 10 modela (crtani, digitalni ili hibridni radovi)
• Kratka biografija

2

Faza 2:

• Izrada 2 modela uz mentorsku podršku
• Predstavljanje na finalnoj reviji u Dorćol Platzu, Beograd, novembra 2025.

Učesnici
Studenti osnovnih i master studija dizajna, umetnosti, mode, arhitekture i srodnih oblasti sa Balkana. Prijave su moguće individualno ili u timu.
Stručni žiri
• 3 profesora sa Univerziteta Metropolitan
• 3 profesora iz regiona (Hrvatska, Slovenija, BiH, Crna Gora, Severna Makedonija)
Rok za prijavu: 30. septembar 2025.