Uspešna studentkinja Fakulteta digitalnih umetnosti Natali Dončevski, dizajnerka popularne igrice Warframe

Uspešna studentkinja Fakulteta digitalnih umetnosti Natali Dončevski, dizajnerka popularne igrice Warframe

12.08.2016.
  • Studirate Dizajn interaktivnih medija na Univerzitetu Metropolitan. Kada ste shvatili da je dizajn oblast koja Vas zanima? – Slobodno mogu da kažem da sam se uvek bavila umetnošću, da sam crtala i slikala, pa zatim prešla na digitalnu umetnost. Još od malih nogu sam znala da za koju god profesiju da se odlučim, ona će biti iz ove oblasti. U jednom trenutku sam se zainteresovala da proširim svoja interesovanja i da bavljenje slikarstvom i ilustracijom spojim sa svojim hobijem – video igrama i dizajnom. Na Univerzitetu Metropolitan pronašla sam studijski program Dizajn interaktivnih medija, koji se upravo bavi svim ovim mojim interesovanjima i shvatila sam da je to pravi izbor za mene.
  •  

  • Zašto ste se odlučili da upišete Fakultet digitalnih umetnosti na Univerzitetu Metropolitan? Po čemu se izdvojio od drugih fakulteta u Srbiji? – Jednostvano, ima nešto što drugi nemaju, konkretnu oblast koja me interesuje, kao i prijatno i humano okruženje. Do sada se nisam susrela sa fakultetom koji ima ovako kvalitetne programe.
  •  

  • Da li ste tokom studiranja imali priliku da Vaša znanja primenite u praksi?  – Jesam, radila sam u studiju animacije kao matte painter i slikar teksture neko vreme. Zapravo, to je više bio posao nego praksa zbog toga što sam sve vreme za svoj rad, praksu, bila plaćena.
  •  

  • Čime se trenutno bavite osim studiranja, na kojim projektima radite?  – Radim na kreiranju modela i teksture za igricu Warframe preko Steam-a.Tu je  takođe moguće kupovati različite asesoare za igrice, pa tako radim kao freelancer za privatne klijente.
  •  

  • Da li možete da nam izdvojite šta je za Vaš najveći uspeh koji ste postigli do sada, iz oblasti dizajna? – To bi bilo teže izabrati. Svakako sam najviše uspeha postigla dizajnom igrice Warframe, koja je jedna od najpopularnijih igrica na tržištu trenutno. Takođe sam veoma ponosna zato što sam radila kao pomoćnik likovnog urednika na kreiranju trailera za igricu – Zombies Garden Warfare 2. Izložba koju sam imala u kafeu Prohibition, bila je veoma posećena i dobila je dobre kritike publike.
  •  

  • Gde pronalazite inspiraciju? – Nalazim inspiraciju svuda u životu, a najčešće u video igrama i filmovima. Inspiraciju je lako pronaći i u prirodi, u zalasku sunca koje je prepuno interesantnih boja. Inspiracija je apstraktna, bilo šta može da me inspiriše i vrlo lako dobijam nove ideje.
  •  

  • Gde vidite sebe nakon završetka fakulteta? Kojim poslovima želite da se bavite? – Volela bih da se moje ime prepoznaje, da vidim svoje radove u poznatim galerijama. Ne znam tačno kakvim poslom ću se baviti, ali želim da koristim svoje veštine kao profesionalni umetnik i da budem cenjena za trud koji ulažem.
  •  

  • Kao uspešan student šta biste poručili srednjoškolcima i svim budućim studentima koje zanima dizajn? – Preporučila bih mladim umetnicima da obrate pažnju na detalje i da čuvaju svoje samopouzdanje. Treba da neguju talenat i trud koji ulažu u umetnost koju stvaraju, jer se uspeh ne možete postići preko noći. Umetnik stiče svoje veštine dugi niz godina i mora biti istrajan u tome što radi. Svako odustajanje znači samo kočenje samog sebe i svog uspeha.