Najpopularnija oblast menadžmenta

Najpopularnija oblast menadžmenta

13.10.2014.

Pojam „kreativne industrije“ nastao je 90-tih godina. Dok se koncept same misli razlikovao između američkog gde su bili okrenuti ka ekonomiji i evropskog gde su bili okrenuti ka kulturi, ipak je posledica nastajanja uključivanje kreativnih stvaralaca u ekonomski razvoj kulture. Iako postoji više podela na manje oblasti novitet po kojoj formiranje baš ove industrije dobija na značaju jeste taj, da je glavni akcenat na ulaganju intelektualne svojine pojedinca radi dodavanja vrednosti na proizvod ili uslugu.

 

Termin je određen sa aspekta kombinacije tradicionalnih faktora proizvodnje. Reč je o sektorima koji koriste radno intenzivne inpute tzv. kreativne pojedince (npr. reklama, arhitektonske i projektantske usluge, dizajniranje (modno, grafičko, industrijsko), izrada interaktivnih softvera, kinematografska i video proizvodnja i reprodukcija, izdavačka delatnost, štampanje i reprodukcija snimljenih medija, scenske umetnosti, radio i TV aktivnosti).

 

Na slici ispod možete pogledati tipologiju i klasifikaciju kreativnih/kulturnih industrija prema teritorijalnim apsektima.

 

slika-01-vest

 

Prosečna početna plata menadžera koji se bave kreiranjem brenda u kreativnim industrijama u Srbiji iznosi 77.773 dinara, Media planer ima prosečnu platu 52.571 RSD, dok na primer menadžeri koji se angažuju za organizovanje dešavanja i manifestacija imaju prosečnu platu od 73.615 RSD. Ovakve prosečne plate u Srbiji svakako Vam mogu doprineti razvoj kvalitetne budućnosti i omogućiti vam da svoje znanje svakodnevno usavršavate iz oblasti koju volite.

 

Na Univerzitetu Metropolitan u Beogradu master program Menadžment u kreativnim industrijama namenjen je pojedincima koji žele da se bave planiranjem, organizovanjem i vođenjem u oglasnim i kreativnim agencijama, institucijama kulture i umetnosti (bilo da one pripradaju vladinom ili i nevladinom sektoru), medijskim kućama i drugim vidovima organizacija koje se javljaju u kreativnoj industriji, projekti (isključivi, ponovljivi, festivali, itd.).

Menadžeri u kulturi i umetnosti, menadžeri u medijima, vođe projekata/ asistenti vođe projekata/ učesnici projekata u oblasti kulture, umetnosti ili medija, savetnici za kulturu/medije, savetnici za projekte u kulturi, umetnosti ili medijima, menadžeri klijenata (u marketingu i kod nas najčešće spominjan kao account menadžer), i slični profili sa akademskom diplomom iz ove oblasti dižu sopstvenu cenu rada.Master program na Univerzitetu Metropolitan jeste upravo jednogodišnje stručno usavršavanje za poslove kao što su analize i istraživanja auditorijuma i trendova u kulturi i medijima, vođenje poslova u dizajn studijama, kreiranje i rukovođenje projektima u oblasti kulture i umetnosti, kao i osmišljavanje i vođenje komunikacija i odnosa s javnošću, analiziranje medijskog sadržaja, razvijanje strategija komunikacija i trendova u kulturi i medijima, savetovanje u oblasti menadžmenta u kulturi i komunikacijama. Ukoliko radite ili bi voleli da radite na nekom od navedenih poslova i smatrate da bi stručno usavršavanje pomoglo u razvijanju veština i napredovanju na Univerzitetu Metropolitan možete dobiti informaciju na koji način možete doći do svog cilja.