Dekan Fakulteta informacionih tehnologija doc. dr Miroslava Raspopović o studijskom putovanju u SAD

Dekan Fakulteta informacionih tehnologija doc. dr Miroslava Raspopović o studijskom putovanju u SAD

27.10.2015.

Doc. dr Miroslava Raspopović, dekan Fakulteta informacionih tehnologija ovog leta je bila na dvomesečnom studijskom putovanju u SAD, na University of Massachusetts Lowell (UML) u okviru projekta Univerziteta Metropolitan „Razvoj novih informaciono-komunikacionih tehnologija, korišćenjem naprednih matematičkih metoda, sa primenama u medicini, energetici, telekomunikacijama, e-upravi i zaštiti nacionalne baštine“. Studijsko putovanje je podrazumevalo saradnju sa stručnjacima u okviru projekta UML-a pod nazivom Vibes and Waves in Action. Cilj projekta Vibes and Waves in Action ima za cilj da u srednje škole uvede računarsko razmišljanje kroz predmete kao što su fizika i matematika. Tokom studijskog putovanja dr Raspopović je sarađivala sa UML na uvođenju i kreiranju inovativnih onlajn lekcija u formi „flipped classroom“ modela. Kakva je iskustva sa ovog putovanja sa sobom ponela dr Raspopović, pročitajte u intervjuu koji sledi:

  1. Vi ste ovog leta bili u SAD na studijskom putovanju. Možete li nam reći nešto više o tome?

Tako je. Ovog leta sam bila na Univerzitetu Massachusetts Lowell, na dvomesečnom studijskom putovanju. Konkretno sam radila na projektu koji je finansiran od strane National Science Foundation, a koji se zove Vibes and Waves in Action. To je dugogodišnji projekat koji sprovodi Univerzitet. Ideja samog projekta je da se uvodi računarsko razmišljanje, da se promovišu tehničko-tehnološke nauke u srednjim školama u okviru predmeta kao što su matematika i fizika. Konkretan fokus ovog studijskog putovanja bio je rad na primeni online učenja u okviru tog projekta, tako da smo praktično zajedničkim radom sa profesorima, postdiplomcima i doktorantima u okviru projekta razvili prototipove lekcija koje su plasirane na edX platformi. Ujedno smo vršili i obuku nastavnika srednjih škola, kako bi oni kasnije mogli da primene te metode u nastavi, a to je ono što se naziva flipped classroom, što predstavlja hibrid onlajn i tradicionalnog učenja.

  1. Prema stečenom iskustvu na studijskom putovanju, šta je to što biste rado primenili u našoj visokoškolskoj ustanovi?

Po povratku sa studijskog putovanja napisala sam radove sa ljudima sa kojima sam na putovanju i sarađivala. Radovi se odnose na temu projekta i ti radovi su već i objavljeni. Na Metropolitan univerzitetu sam prezentovala rezultate nastavnicima i saradnicima našeg Univerziteta, uz fokus kako se metode aktivnog učenja mogu primenjivati i kod nas na Univerzitetu. Svakako, to je nešto što bi moglo da se primeni i na našem Univerzitetu, ali i na ostalim univerzitetima i u srednjim školama.

  1. Šta je na Vas ostavilo najveći utisak?

Najveći utisak na mene je ostavio način rada, definitivno. To je univerzitet (a i ljudi) koji su meni već poznati i koji su za period od 5 godina izuzetno napredovali, uložili su u svoju infrastrukturu i u svoje ljude. Ozbiljnost, način rada i pristup svemu je zaista na jednom zavidnom nivou, ne samo profesora i istraživača na univerzitetu, nego i nastavnika srednjih škola koji su sa velikim entuzijazmom prihvatili nove metode nastave i efikasno ih primenili u svojim učionicama.

 

Prototipi lekcija mogu se naći na sledećem link-u: http://www.vibesandwaves.org